תפריט

מה אתם רוצים לקרוא? רוצים ללמוד? רוצים לחקור?

מאמרים
ללא קטגוריה

הערכה מעצבת

יום שלישי, 29 באוגוסט, 2023

הערכה מעצבת מתקיימת במהלך הקורס וכוללת מתן משוב.
זאת במטרה לתת ללומד הזדמנות לשפר את תוצריו, בדרך זו להרחיב ולדייק את ידיעותיו.
לכן, הערכה זו צריכה להינתן בצמוד, ככל הניתן, להגשת המשימה.

לתהליך הערכה מעצבת שלושה שלבים עיקריים:

שלב א': תיאור התוצר באופן אובייקטיבי.

בשלב זה נתאר את מה שאנו רואים, תוך התייחסות לקריטריונים שנקבעו במחוון.
לדוגמה: מה החלקים הטובים בביצוע? מה חסר?

שלב ב': ניתוח

בשלב זה ננסה לזהות את הפער בין המצוי לרצוי ואת הגורמים לפער זה,
(מה מקור הטעות? כיצד ניתן להתמודד עם הטעות?).
בהתאם לתשובות על שאלות אלה, נציע דרכים לשיפור הביצועים.

שלב ג': תגובת הלומד

בשלב זה ניתן ללמוד אפשרות להגיב למשוב בכתב או בע"פ.
כלומר, נקיים מקצה שיפורים שבו נאפשר ללומד לתקן את הטעות, להגיש מחדש את המשימה ולקבל משוב (סופי) לאחר בדיקה.
בדרך זו, נוכל להתבונן בתהליך הלמידה באופן רחב: מה הלומד הפנים? מה נלמד בצורה טובה ומה דורש העמקה וחיזוק?

צריכים עזרה?

אנחנו כאן לכל שאלה בנושאי פדגוגיה וטכנולוגיה.

מה אתם רוצים לחפש?