תפריט

מה אתם רוצים לקרוא? רוצים ללמוד? רוצים לחקור?

מאמרים
צידה לדרך

שימוש מושכל בלמידה מקוונת 

יום רביעי, 17 במאי, 2023
לא על ה"זום" לבדו

לא על ה"זום" לבדו-שימוש מושכל בלמידה מקוונת

אתגרים ויתרונות מרכזיים

  • מכל מקום, בכל זמן
  • סינכרוני / א-סינכרוני
  • הקלטה מאפשרת חזרה
  • הקצאת זמן 
  • חלוקה פשוטה לקבוצות
  • סקרים אינטגרליים
  • שיח אינטימי, קשר עין
  • גיוון הלמידה
  • קשר בין-אישי אחר
  • בעיות טכניות/טכנולוגיות
  • קושי לדעת "מי איתי"
  • הקצאת זמן
  • מצלמות סגורות
  • התבססות על הקלטת מפגש
  • פגישה בפרטיות
  • שיחות "מאחורי הקלעים"

הכל מתחיל בתיאום ציפיות 

טיפים ושאלות לעצמנו

  • טכני – לבדוק שהציוד תקין, שכל מה שנחוץ מוכן (לשיתוף מסך, לכתיבה וכד') 
  • זום – בלי חלון מאחור, במרחק 50 ס"מ מהמצלמה, חולצה ללא פסים, תאורה
  • טווח קשב אפקטיבי – עד 15 דקות
  • לומד פעיל הוא לומד ש"נמצא איתנו"
  • שמירה על פשטות ובהירות בהוראות
  • הערכת הלמידה – איך אדע (עדויות) שהלומד למד מה שרציתי שילמד?

למה כדאי לשים לב – צ'ק ליסט

  • מטרת המפגש – מוגדרת, במונחי תוצרי למידה, ברי מדידה והערכה
  • אורך המפגש – סינכרוני, א-סינכרוני, שילוב עבודה עצמית, זמן לשאלות
  • מספר המשתתפים – מה מאפשר ומה פחות
  • פעילות במפגש – חלוקה לקבוצות, סקרים, "משחקים", יצירה, שיתוף תוצרים
  • עומס מטלות – ללומד לוקח 150% זמן ללמוד לבד!
  • שילוב חומרים חיצוניים – סרטונים, מאמרים וכד'
  • חשיבה קונסטרוקטיביסטית – איפה הלומד נמצא כעת? כיצד ייבנה הידע שלו ומה יסייע לו להגיע למקום הרצוי?
  • מה קורה עם מי שלא היה? מה מעלים למודל?  איך מעריכים?

צריכים עזרה?

אנחנו כאן לכל שאלה בנושאי פדגוגיה וטכנולוגיה.

מה אתם רוצים לחפש?