תפריט

מה אתם רוצים לקרוא? רוצים ללמוד? רוצים לחקור?

מאמרים
תכנון מסע הלמידה
מפת דרכים

תיאוריות מרכזיות

שבת, 6 במאי, 2023

מה בין פדגוגיה, תוכן, תהליך רגשי-חברתי וטכנולוגיה

תחום ההוראה והלמידה כולל תיאוריות רבות. אנו בחרנו כמה מהן המסייעות לתכנון התהליך, ועליהן תוכלו לקרוא כאן.

 בבסיס הגישה הקונסטרוקטיביסטית, למידה אמיתית מתקיימת כאשר הלומד פעיל ומעורב בלמידה, נושאי הלימוד רלוונטיים עבורו והוא מרגיש שייך, תורם ובעל ערך לסביבתו.

לפיכך – לא די שסטודנט ילמד את התוכן. חשוב שיפתח גם מיומנויות כגון: חשיבה ביקורתית, יצירתיות, שיתופיות, כישורי חיים ותקשורת בין אישית, וכן אוריינות דיגיטלית.

ביחידה זו תוכלו למצוא התייחסות קצרה למודלים מרכזיים המסייעים לתכנון ההוראה: TPACK, SAMR, SEL אנו ממליצים להיכנס ולערוך עם המודלים היכרות קצרה.

לאחר ההיכרות עם המודלים ועם רכיבי תהליך ההוראה-למידה נוכל להתאים את דרך העבודה. הצעד הראשון במסע שלנו יכלול אם כך:

  • בחירת התוכן, מטרות הלמידה ותוצרי הלמידה הרצויים
  • בחירת המיומנויות וחוויות הלמידה שנרצה להקנות ללומדים
  • בחירת דרכי ההוראה 
  • שימוש פדגוגי מושכל בכלים טכנולוגיים, המזמנים למידה פעילה, שיתופית, רלוונטית

צריכים עזרה?

אנחנו כאן לכל שאלה בנושאי פדגוגיה וטכנולוגיה.

מה אתם רוצים לחפש?