תפריט

מה אתם רוצים לקרוא? רוצים ללמוד? רוצים לחקור?

מאמרים
תכנון מסע הלמידה
יוצאים לדרך

תכנון מפגש מקוון סינכרוני

יום חמישי, 17 בפברואר, 2022
כיצד ניגש לתכנן מפגש מקוון סינכרוני

מפגשים מקוונים סינכרוניים (בהם המרצה והסטודנטים משתתפים בו-זמנית) מתקיימים כחלק משגרת ההוראה והלמידה, אם במסגרת שבועות למידה מרחוק, או במהלך השוטף של הלימודים. מפגש מקוון יכול להיות מעניין, מגוון ופעיל אם נתכנן אותו נכון.

כמו בכל תכנון של מפגש למידה, נתחיל ב:

  1. הגדרה של מטרות המפגש – תוכן, מיומנות וחוויית הלמידה שנרצה ליצור, תוצר הלמידה הרצוי של המפגש
  2. התייחסות להיבטים טכניים כגון: מי המשתתפים, מה היה בשיעור קודם/צפוי בהמשך וכד'
  3. באילו דרכי הוראה נרצה להשתמש כדי לממש את המטרות
  4. היבט הטכנולוגי – איזה כלים ישרתו את המטרות בצורה מיטבית

מה חשוב שניקח בחשבון בתכנון מפגש מקוון סינכרוני:

  • "עייפות זום" – קשה לשבת זמן רב מול המחשב ולשמור על ריכוז
  • שיתוף הסטודנטים בפעילות לאורך המפגש תיצור עניין, גיוון ומעורבות פעילה ותגדיל את הסיכוי ללמידה אפקטיבית
  • רצוי לחלק את המפגש ל"זמן מרצה" ו"זמן לומדים" כך שלא כל המפגש יהיה פרונטלי
  • לעיתים שווה "לוותר" על חלק מהתוכן בכדי לאפשר יותר זמן לשיח ולעבודה עצמית/קבוצתית.

תמהיל פדגוגי

בתכנון המפגש נגדיר איזה חלק ממנו יוקצה ללמידה פרונטלית, איזה לעבודה עצמית של הלומדים, לעבודה קבוצתית, לפתיחה, איסוף וסיכום. אנו ממליצים להקצות לא יותר מ-10-15 דקות ללמידה פרונטלית, להקצות כ-5 דקות לפתיחה מקרבת, ולהשאיר כ-5 דקות בסיום המפגש לסיכום. יתר הזמן יוקצה ללמידה עצמית/קבוצתית.

שילוב כלים דיגיטליים

לאחר שהגדרנו את התמהיל הפדגוגי, נשקול אילו כלים דיגיטליים יכולים לשרת אותנו.

נוכל לבחור להשתמש בסקרים (בתוך הזום או במנטימטר) על מנת לברר מה דעת הסטודנטים על נושא מסויים, או מה הם זוכרים מהשיעור הקודם.

אם נרצה ליצור עבודה קבוצתית נוכל להשתמש בכלים כגון גוגל סלייד (מצגת שיתופית) או PERUSALL (כלי לעבודה שיתופית על טקסט). נוכל גם לפתוח לוח פאדלט בו יעלו הסטודנטים מחשבות, קטעי תוכן אותם הם חוקרים וכד', ונוכל להתמש בכלי מודל כגון ויקי שיתוף/אגרון מונחים כדי ליצור "מילון משותף" של הקורס. בעזרת כלים כגון miro או כלי גוגל שונים הסטודנטים יוכלו ליצור מפות חשיבה משותפות, לערוך סיעור מוחות או להציג באופן ויזואלי את הלמידה.

אם נבחר לזמן לסטודנטים עבודה עצמית נוכל להשתמש בבלוג (בתוך המודל), בכלי בינה מלאכותית (כגון chatGPT או מחולל תמונות כגון DALL-E) או להנגיש להם מצגת שיצרנו בCANVA (הכוללת בתוכה AI!). נוכל גם ליצור חוויה משחקית באמצעות WORDWALL או כל כלי אחר.

חשוב שלא נשכח שהמטרה היא למידה הכוללת גם רכישת מיומנויות חינוכיות-חברתיות-רגשיות וטכניות

אנחנו כאן עבורכם לחשיבה, התייעצות וסיוע בתכנון

צריכים עזרה?

אנחנו כאן לכל שאלה בנושאי פדגוגיה וטכנולוגיה.

מה אתם רוצים לחפש?